AMN-het-juiste-talent-op-de-juiste-plek

Een bizar hoge burn-out ratio van 1 op de 5 werknemers gecombineerd met een groot aantal vroegtijdige schoolverlaters (ruim 25.000) in 2016 bewijzen dat er iets helemaal mis gaat in ons land. Werknemers en leerlingen zitten niet op de juiste plek. Wij denken te weten waar dit aan ligt, en hoe we deze aantallen flink omlaag kunnen krijgen.

In het ‘oude systeem’ wordt veel waarde gehecht aan kennis. Maar een mens kan niet in een hokje gestopt worden enkel en alleen op basis van cijfers. Natuurlijk moet gemeten worden wat een leerling heeft geleerd, of hoe een werknemer heeft gepresteerd. Maar is het niet minstens zo belangrijk om capaciteiten, persoonlijkheid en motivatie te meten? Zo kan iemand over ontzettend veel ICT kennis beschikken, maar doodongelukkig worden van een baan in deze branche. Simpelweg omdat zijn of haar passie ergens anders ligt. Ieder mens heeft talent, we hebben alleen niet allemaal dezelfde. Het ontdekken en ontwikkelen van deze talenten vinden wij enorm belangrijk. De mens als geheel in kaart brengen draagt eraan bij het juiste talent op de juiste plek te krijgen.

Het ontwikkelen van talenten is een doorlopend proces. Om dit te ondersteunen in elke fase, ontwikkelen we testen, toetsen en volgsystemen voor basisonderwijs tot bedrijfsleven die verder kijken dan kennis. Jaarlijks maken al meer dan 250.000 deelnemers hiervan gebruik. Er gebeurt ontzettend veel. Om jullie mee te nemen in onze eigen ontwikkeling, delen we de komende tijd tweewekelijks nieuwtjes en tips uit ons vakgebied en onze eigen ervaringen. Ons doel is jou te helpen het potentieel van jouw leerlingen of werknemers inzichtelijk te krijgen. Op die manier haal je alles eruit wat erin zit, wat uiteindelijk een win-win situatie voor alle partijen betekent.